juli 25, 2007

Säg efter mig: Mamba

Man vet inte så mycket om Finland egentligen (bespara mig gärna standardfraserna ni kan på finska - när jag ler så där artigt betyder det mest att jag gillar ER, inte DET...). Skulle jag be vem som helst i Sverige att nämna några namn från den finska musikscenen, så är det väl The Rasmus, Nightwish, eventuellt Bomfunk MC och (ve och fasa!) M A Numminen eller Arja Saijonmaa. Jo, de finkulturella tillägger förstås Sibelius - nationalskalden! Men eftersom jag för åtta år sedan träffade en finsk kille och blev så där alldeles upp över öronen förälskad, så är jag ganska involverad i det finländska kulturlivet. Speciellt som en av mannens bästa vänner är Finlands Per Gessle (hm, det där testade jag för första gången nu, men jo, jag tror att det är motsvarande).

Så en sån här vägg trodde jag inte att jag skulle få se utanför Graceland, men varje gång vi kommer på besök hos Tero, tronar en ny guldskiva på väggen. Coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar