juli 10, 2013

Skrikiga spel och gardiner

Produktutvecklingen går så himla fort, jag tycker att man kan titta på en förpackning från fem år sedan och tänka att den ser helt sjukt gammal ut. Och jag älskar såna där utställningar på museer där man kan titta på hur saker såg ut förr i tiden, särskilt då förpackningar. Det är alltid lite mysigt när jag kan säga till barnen "så där såg det ut när jag var liten" och bli lite drömskt nostalgisk.

På Tekniska museet i Helsingfors har de utställningen Från Pong till PlayStation, där man får spela gamla favoriter som Tetris, Phoenix (Space command) och Olympic games, på arkadmaskiner. (Oh, the noise! Fint och hemskt på samma gång.)

När vi hade tröttnat på spelen, gick vi vidare till konsolerna, som de hade placerat ut i tidsenliga rum. Och i 70-talsrummet såg jag till min förvåning...mina 80-talsgardiner! Antingen är det dålig research, eller så var mamma och jag tio år sena i smaken. Tror nog att det där mönstret stod sig in i 90-talet, jag vill minnas att jag hade en skjorta med något liknande på skolavslutningen i femman. Gah!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar