juli 25, 2013

Into the wild

Hannes ville verkligen bara vara hemma, och Risto hade en lunch inplanerad, så vi tre stannade hemma när R åkte till stan. Jag går omkring och fryser så inomhus, (det är så bak-och-fram att man går ut för att värma sig), så jag tjatar bara om att gå ut hela tiden. Till slut fick jag med mig barnen, och vi åkte ner till 72 St, och gick rakt över Central Park för att möta Risto. Parken är verkligen jättefin, jag förstår inte varför alla pratar om High Line, den står sig inte alls i jämförelse med parken. Dessutom är det skuggigt och finns jättefina lekplatser, som Billy Johnson playground, där vi var i dag.

Hannes visar hur man tar en rutschkana på allvar.

Vi köpte lite böcker på Strand och gick tillbaka in i parken. Zoot skulle stänga om en timme, så vi bestämde oss för att ta det en annan dag. I stället promenerade vi förbi Bethesda Terrace:


Bakom sjön och genom skogsdelen The Ramble, mötte vi en tvättbjörnsfamilj. Hannes blev direkt naturfotograf och smög sig på dem, mumlandes "marvelous creatures..." i värsta Attenborough-stil. :)

Hannes fotar tvättbjörnar. 

Hildas och Hannes lista på djur vi träffat i dag:

  • 8 ekorrar
  • 4 tvättbjörnar
  • sköldpaddor (massor)
  • fåglar (massor, en orange)
  • många hundar
  • hästar med plymer
  • Kanadagäss


Vi avslutade kvällen med god italiensk mat och taxi hem. Man skulle lätt kunna vara en hel dag i parken!

Lobster pizza och Prosciutto pizza. 

Meatballs och Salsiccia pizza.

1 kommentar:

  1. I'm enjoying (thanks, Google Translate!) these adventures. But it's The Ramble, not The Rumble! :D

    SvaraRadera