juli 19, 2013

Fisk, fågel och mittemellan


Lika hett i dag som i går, så vi började dagen med att gå till Lasker's pool i Central Park. Från oss är det bara två stationer ner till parken börjar, så det går ganska snabbt. Intressant att gå till en public pool för första gången, det var många regler som man skulle följa.
För det första, ingen kommer in utan lås. (Risto sprang och köpte lås i en affär utanför parken. När han kom tillbaka var han så svettig att man kunde vrida ur hans tröja.)

Väl inne, så delade vi på oss till damernas och herrarnas, vilket inte hade så jättestor betydelse, eftersom INGEN över huvud taget var naken. Alla hade bytt om hemma, jag har aldrig känt mig så medveten om min kropp i ett omklädningsrum. Den fisbleka, frigjorda europén, liksom. 

In i duscharna på rad, och det var verkligen fängelseduschar. En tunn stråle iskallt vatten, och så en tant som sa att ingenting fick tas med in till poolen, förutom handduk och vatten. Man var tvungen att öppna handduken för att visa att inget var inrullat i den. 

Men sen när vi skockats ut till poolen, så var det bara härligt bad! Roligt att bada i Central Park (och att ännu mer uppskatta våra superfina badhus hemma).

Utanför Toys R Us. 

Vi bestämde oss för att se världen, eller åtminstone staden, från ovan, så vi drog till Rockefeller Center. Jag har varit i Empire State Building tidigare, men nu ville jag se den utifrån i stället. Inga köer igen (varför?!), och fantastisk utsikt. 


Värmen gör att man vill in hela tiden, till barnens glädje råkade vi gå förbi Toys R Us. Hilda och jag åkte pariserhjulet och hon var superförtjust när vi fick åka varv efter varv. 

Glad tjej. 

Ännu gladare när hon hittade sin nya skolväska till ettan:

Ännu gladare tjej. 

Vi var rätt slut av värmen och alla aktiviteter, så vi åkte hem och vilade. Skön andra dag i New York!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar