juli 22, 2013

Runt och i East River

Finns det något snyggare än hängbroar? Kanske det, men titta vad fint:

Manhattan Bridge, från Brooklyn Bridge Park. 

Brooklyn Bridge, från samma park. 

I dag hängde vi lite hemma innan vi gav oss ut, med sikte på matmarknaden Smorgasburg i Brooklyn. Vi började lite dåligt, med att Hilda plumsade i East River och blötte ner skor och tröja. Tur att den är lite sanerad nu i alla fall, och med papper i skorna och en handduk runt sig, gick det ändå bra.

Det var riktigt svårt att välja lunch på marknaden, jag ville prova allting! Colombian homemade, Indian street food, spring rolls med Philippinean twist, osv. Alla var småföretagare, mest homemade och organic. Jag bestämde mig till slut för Bombay sandwiches med mangolemonad. Spicy. 

Hilda valde en "You are berry nice"-smoothie och en chokladcroissant.

Hannes fastnade för "Shrimp roll" med garlic-taragon mayo. Hur gott som helst.

Min gamla klasskompis från 1-9 bor numera i Brooklyn, och vi bestämde träff med honom på marknaden. Det var lite märkligt att se honom efter så många år, men roligt!

Vi gick tillbaka till Manhattan över bron. Den var lite kortare än väntat, vilket bara var bra, eftersom vissa hade ont i benen. Men väldigt vackert. Och dramatiskt, när en helikopter cirklade och vände över oss på låg höjd. :)


På tunnelbanan hem var jag bara en kinesisk dam från att fota mig själv med Peter Jöback! Small town, huh!

Musikalstjärna på 34th i snygga Nikes.

Nej, här kan jag inte sitta och lata mig, nu ska jag laga middag. Eller som man säger på McD i Chinatown:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar