juli 23, 2013

Det regnar på Manhattan i dag

I dag var något av en mellandag. Jag proklamerade vid frullen att jag ville gå till skoaffären som ligger runt hörnet, för att hitta lite sköna skor till Risto och mig (vi packade ganska lätt), så vi tog en familjeutflykt två gator till 125th, där det finns ett affärsstråk. Det är ett mysigt område här - lite affärer, en stor park med public pool (som vi ska testa någon dag), och när man går från metron så ser man Empire State Building och Freedom Tower i fjärran. 

Hilda hänger i Marcus Garvey Park.

Men nu till det väsentliga: tre par skor till mig! Mannen i affären sa att jag såg ut som a little girl in a candy store där jag stod och provade. Shoppinglyckan höll i sig hela dagen, jag hittade två klänningar, en kofta, kjol och topp i samma affär, och till och med när det började regna sprang jag på en snubbe som sålde paraplyer!

Det var skönt att det regnade lite i dag, även om det var nästan lika varmt. Jag som knappt står ut med 25 grader hemma, gick omkring i 30 och sa "vad svalt det var i dag!" Man vänjer sig fort. Men det var fuktigt som regnskogen på Aquaria.

Med iPhonekamera får man välja om man vill se familjen...

...eller Chrysler Building.

Public Library och självcensur av mitt regnskogs-hår. (Det vore roligt att faktiskt se det växa, som när man filmar växter så där i fast forward.)

Det är härligt och lyxigt att inte behöva planera så noga för att hinna med allt. Vi har lösa planer i stort, men i övrigt tar vi det som det kommer. Nån dag kanske jag till och med hänger hemma hela dan och pressar världens bästa tidningar och Dan Browns nya, ett litet paket som R köpte till mig när han var på egen hand i går. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar