september 17, 2007

Så gick en dag i vårt liv...

Tjall på linjen.

I dag var det trubbel både på väg till jobbet och hem. Connex informerade ivrigt om signalfel, förseningar och trafikstopp, men alla vi som står där vet ju vad som gäller. En Connex-minut hör till ett annat måttsystem än det som brukas av övriga mänskligheten, och när den sista minuten ebbar ut är det nästan i slow motion man ser displayen slå över till SL-stjärnorna, och hur folk vänder sina ansikten mot grottans tak och vrålar inombords "why?!"

Knutna nävar, förvridna ansikten, och på en given signal kommer hälften av perrongens mobiler upp: "hej...jag kommer lite sent, men jag är på väg...". Det stör mig lite att man inte ska få komma lite sent nu för tiden. Folk ringer ju om de bara är fem minuter försenade, det är så tråkigt. Visst kan det vara bra att veta om den man ska möta är mer än en kvart försenad, men jag gillar att bestämma en tid och sedan mötas där och då, utan att behöva höras tre gånger innan dess för att bekräfta.

I morgon ska jag inte glömma min bok, men det är så svårt att komma igång med en ny när man just har avslutat en. Boktips, tack!

3 kommentarer:

  1. Paul Auster - Timbuktu (om man gillar hundar)
    Patrik Süsskin - Parfymen (om man gillar att äcklas lite)

    SvaraRadera
  2. Brrr...Parfymen läste jag i våras, den var äcklig. Timbuktu, säger du...har du den att låna ut?

    SvaraRadera
  3. Jane Fondas självbiografi "mitt liv så här långt", är faktiskt oväntat spännande.
    Att komma ut, berättelser från garderoben, också en oväntat spännande bok. Finns på bibblan.
    /jempy
    ps. jag har timbuktu om du vill låna

    SvaraRadera