september 20, 2007

Fotofri dag

I dag åkte vi på motorvägen till Norrtull, och blev omkörda av en karavan av polismotorcyklar, säpobilar, polisbilar och limousiner. Då vill man förstås veta vad som var grejen, (jag blev så förvånad att jag inte ens hade nyhetsnäsa nog att ta ett kort), men jag hittar ingen information någonstans. Va?! Jag är beroende av att det finns information som jag vill ha exakt när jag vill ha den! Jag kräver det!

En annan grej jag inte hittar på nätet: DN skrev i går om riksdagens öppnande, och om centerpartisten Fredrick Federley. Han hade dagen till ära iklätt sig folkdräkt, och DN skriver om det på det här sättet:


- Jag vill visa att man faktiskt kan gå i folkdräkt fast man tillhör Stureplanscentern. Det är ett sätt att visa respekt för människorna där man kommer ifrån, sade han iklädd Forsadräkt från Hälsingland som han inte alls kommer ifrån.

Jag tycker bara det var jätteroligt, och önskar att jag hade fått en bild på den här självutnämnda stureplanskillen som solidariskt joinat knätofsgänget och bara får skit i DN. Heja Fredrick med ck!

2 kommentarer:

  1. Lettlands president har varit här i dagarna, en spänn på honom. Han åkte hem idag. Malaysias kungapar var här förra veckan, strax efter Brasiliens president. Och Finlands talman var här i måndags. Sydkoreas premiärminister Han Duck-So besöker kungen imorgon.

    SvaraRadera
  2. Det måste nog har varit Sydkoreas då - vi skymtade några asiater där i bilarna dessutom...

    SvaraRadera