november 15, 2008

Lördag med robot och bobbå

Mystisk robot siktad i Sickla.

Jag tror fortfarande att det ska gå att utföra ärenden tillsammans med mina två barn, men dagens utflykt till Sickla köpkvarter för att köpa skumgummi, tyg och ramar urartade direkt och blev en enda lång tjatväntan vid leksaksaffären. Skumgummit fick jag med mig från tygaffären, men på bekostnad av ett leksaksaffär-löfte. Det är i och för sig ganska roligt att plötsligt se Hannes komma med en knäpp grej på huvudet och skandera "jag-är-en-robot" och sen Hilda precis bakom: "ja-är-bobbå".

Men trött blir man av att stå och tjata "men koooom nu då" vid vartenda stopp. Skönt då att åka till morfars traditionella kondis-fest, och få vila lite medan barnen och kusinerna röjde, först bland chokladbollar och mazariner, och sen på biblioteket. Två perfekta distraktioner - kakor och bibliotek. För barnen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar