februari 27, 2008

Brottsrubricering: uppmaning till korkat beteende

Kvällstidningsfasoner.

Jag gillar verkligen inte "är du på plats?"-mentaliteten. Vad ska det här föreställa:
"Polisen ber de boende i området att hålla sig inomhus. På plats? Skicka MMS/SMS..." Det är knappt att de andas mellan de där två meningarna, inte konstigt att de inte hinner tänka heller. Det är förmodligen ingen bomb (hoppas jag sannerligen i alla fall), och det är klart att jag också är nyfiken och vill gå ut och se vad som händer utanför dörren, men jag är nog mer rädd om mig och min familj än att riskera något för sensationslystnadens skull.

Det andra som stör mig är att jag är sugen på att läsa skittidningarna, som jag ju bojkottar sen flera år tillbaka. Det är som att man hellre får en massa påhittad och smaskig information än sanningsenlig information i det här läget. Argh. Skäms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar