januari 27, 2008

Handsken upplockad

  1. Jag skjuter aldrig upp något, det är min första sanning. Utmaningar ska antas, och det så snabbt som möjligt. Ibland tycker jag att det här är en bra egenskap, ibland förstår jag om andra tycker att det är asjobbigt.
  2. Jag tror att jag klarar av allting, dessutom tror jag att jag klarar det själv. (Ja, det har hänt att jag har hamnat i jobbiga situationer på grund av att jag överskattat min fysiska förmåga, eller för att jag velat bevisa att "kvinnor kan".) Mina två förlossningar har säkert också bidragit till att jag tror att jag är en superhjälte.
  3. Jag har svårt att låta dumhet passera. Det finns de som kan tycka det är lite harmlöst och roligt att lyssna på någon som säger dumma saker, men jag vill bara trycka till dem. Som till exempel när vi reste i USA år 2000 och träffade en kille i Los Angeles som ville hålla kontakten med oss för att han behövde hjälp att introducera något som kallades internet i Sverige, eftersom vi inte hade något...jag höll på att dö av återhållen trycka-till-vilja, medan min man mest spelade med och tyckte det var hur roligt som helst.
  4. Jag har en bild av mig själv som 22 år. Jag är osäker på vad detta innebär, jag vet bara att varje gång någon undrar, så är jag på vippen att säga "22".
  5. Jag blir sällan arg på riktigt, men när jag blir det, så är det nästan alltid på grund av slöseri, orättvisa eller våld.
  6. Jag tycker att jag är bra på det mesta som jag tar mig för.
  7. Jag älskar sällskap, men har ibland svårt att komma ihåg det. Jag blir lika överraskad varje gång jag inser att jag är en social person.

Det var svårt att koka ner det till sju, jag har ju ändå lärt känna mig själv ganska väl under mina 22, vänta, 30 år. Utmaningen om sju sanningar går nu vidare till Brice Lord och Pappa + Junior.
Regler:
Länka till den som utmanat dig.
Berätta sju sanningar om dig själv.
Utmana sju personer (hm, det blir två här).
Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

May the truth be revealed!

3 kommentarer:

  1. I zhall zay zis önly once: du vill inte se Jessica arg,,

    SvaraRadera
  2. Intressant... Handsken är under bevakning, och när som helst kommer den att plockas upp även av mig.

    SvaraRadera
  3. Gud vad roligt, jag är också 22 år! VAd är det för bra med den åldern? Förresten så grattis i förskott!

    Kram Frida

    SvaraRadera