maj 09, 2010

Konversation

Hannes och Hilda bygger lego och småpratar.

Hilda: Fast bara pojkar har skägg...
Hannes: Ja, pojkar har skägg.
Hilda: ...när de blir vuxna, när de blir pappor.
Hannes: Jag blir pappa sen.
Hilda: Jag blir mamma.
Hannes: Ja, du blir mamma och får föda ett barn. Det är jättejobbigt.
Hilda: (Tystnad)
Hannes: Hilda, det är jättejobbigt!
Hilda: Jaha...vad jobbigt...men hur jobbigt?
Hannes: Det gör jätteont. Fråga mamma.
Hilda: MAMMA? HUR ONT GJORDE DET NÄR HANNES OCH JAG FÖDDES?
Mamma: Det gjorde ont, men man får bedövning så det inte gör lika ont.
Hannes: MAMMA? HUR LYCKLIG BLEV PAPPA NÄR HILDA OCH JAG FÖDDES?
Mamma: Han blev så lycklig att han grät.
Hannes: Ahaa...men Hilda kolla, jag var en gubbe med en käpp med en RUBIN på!
Hilda: Ahaa. Men jag gillade inte rubiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar