december 06, 2009

Köpcentrumsdag

Tre stora köpcentra på fem minuters bussräckhåll från oss, och alla är fulla av folk. Var kommer alla ifrån? Tjuset ovan är långt ifrån min barndoms orangea Sollentuna centrum, med gipssvanar i taket och härligt len fontänsten. Undrar vart den stenen tog vägen?

Kista Galleria, 14:30, en ung säljare av Smart box närmar sig mig när jag just har köpt ett litet kardborrband på Åhléns:
- Hej.
- Hej.
(Lite för lång tystnad)
- Handlar du julklappar?
- Njae, jag har redan köpt, ska ut nu.
- Ok...eh...vill du att jag kör pitchen ändå?
- Eh...hehe...nej, jag vill nog hellre gå.
- Ok.
(Tyst först, sen ropar han efter mig):
- Tack! Ha en fin kväll! Och god jul du! .... God jul.

1 kommentar:

  1. Fasen. Nu är vi tvungna att köpa Smart box. Omvänt psykologi funkar alltid.

    SvaraRadera