juli 15, 2009

Gästbloggare: Hannes 15 juli

Hannes och Hilda försvann plötsligt i leklandet, och hittades på det här viset i tevespelsrummet.

Hannes skriver i anteckningsboken han fick av mormor och morfar, och jag vidarerapporterar här på bloggen. Originalet med bilder och inklistrat, kan läsas när vi kommer hem. /Jessi

Kapitel 1 Färden, 15/7 2009
Idag åkte jag till båten. Jag åkte först till Maxi där mamma köpte glass. Vi vänta i bilen men då började Hilda gråta och när pappa såg mamma kom ut spurtade vi dit.

Kapitel 2 På båten 15/7 2009
Vi gick in i hytten och packade upp. Sen gick vi ner till en lekplats. Sen åt vi lunch. Sen gick vi till leksaksaffären. Sen gick vi till lekplatsen igen och sen gick vi till hytten och drog ner gardinerna och gjorde i ordning sängarna. Och innan jag sätter igång ett nytt kapitel vill jag visa min namn-lapp. Så ha-debra där i Vaxmora och så säger jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar