juli 03, 2008

Man har väl rätt att ändra sig

Huvudsaken är ju att grabben har roligt (fast är det inte rätt så höga prissummor i golf?)

Jag är fördomsfull mot golfare. Jag erkänner det - skyldig! Jag vet inte riktigt varför, för numera känner jag en hel del som tycker det är roligt att spela, och jag har inget emot dem. På nåt vis så tänker jag att de spelar golf trots att de är ok. Jag har gått med på en golfrunda en enda gång, och då samlade jag bollar i skogsbryn. (I och för sig en perfekt sysselsättning för mig, som inte gillar slöseri, men som roas av att plocka svamp.)

Är man däremot fem år och inte har hunnit få sin mammas tråkiga fördomar, så är golf jättekul. Speciellt att vråla "GOOOOOOOLF!!!!" när han slagit ut sin boll tre meter. Eller att lägga upp två bollar och slå (hm, eller fösa) ut dem båda på en gång, under mammas nervösa sidoblickar på de förväntade golfsnobbarna. Men i stället för att skaka på huvudet och tycka att vi borde gå därifrån och lämna plats för de riktiga spelarna, så ler våra medspelare och går ut några meter på utslagsområdet för att samla in några av de närmaste bollarna åt honom.

Jag är omvänd.

1 kommentar:

  1. Han ska ropa "Fåååååååår". det får bli nästa lektion...

    SvaraRadera