oktober 25, 2009

Nu är vi alla amerikaner

En förmiddag vid symaskinen, två hoplimmade mynt, lite hårvax och en massa smink = nöjd Two-Face på kalas i Hagsätra Centrum.

Halloween har kommit för att stanna, och även om jag inte är så förtjust i själva temat (tycker mest allt är äckligt och för läskigt), så är det alltid roligt med högtider. Jag hade sytt en spökdräkt på beställning av Hannes, men en testkörning på skolans fest i fredags gav dåligt resultat. För varm, för svår att se/leka/äta i. Åtminstone var det min tolkning, sen låg det förstås något i att de flesta av de andra killarna hade köpedräkter med gummimasker.

En snart sjuåring har absolut rätt att inte vilja ha mammas hemmasydda spökdräkt, så jag fann mig själv mycket motvilligt på Buttericks i jakt på en cool spökmask-som-alla-andra-har. Jag som alltid har hatat att gå in på Buttericks, denna äckligt trånga, gummistinkande affär. Och här stod jag nu en Halloween-helg, inklämd mellan fnissande tonåringar, finska turister och svettiga mammor/pappor och blev mer och mer upprörd. Tygerna i dräkterna är av så usel kvalitet att jag blir arg redan där. Och 200 kronor för en enkel Scream-mask?! Nepp, inte så länge jag har en symaskin.

Så jag ringde till stackars R och skällde ut hela systemet, och han kom på att vi skulle köpa teatersmink i stället, så i triumf hämtade jag en ask, slängde fram på disken och såg trotsigt på expediten. Just det, det var bra så - got a problem with that?! Var nöjd hela vägen hem, där en uppspelt Hannes deklarerade vad vi skulle åstadkomma med sminket. "Ja! Jag ska vara Two-Face i Lego Batman!" (För den som inte vet, så leker sjuåringarna inte Batman, utan "Lego Batman", vilket vi kanske ska vara glada för. Jämförelse: Two-Face i Batman vs Two-Face i Lego Batman).

Med hela curlingfamiljen involverad så blev vi alla fyra nöjda med resultatet, eller vad sägs om den här coola killen?

Storebrors läskiga pumpa och lillasysters galna pumpa.

4 kommentarer:

  1. Vilken "stackars R" då? Jag var ju up in arms mot Buttericks, baby! Dom ska väl inte tro att vi är suckers!?

    SvaraRadera
  2. Bra, stick it to the man!

    SvaraRadera
  3. Är det karaktären från tv-spelet eller finns det en serie också? Lego Batman (och alla andra Lego-spel) är i alla fall galet roliga!

    SvaraRadera
  4. Det är från tv-spelen, och av allt att döma är det jätteroligt. Om man ska lita på sjuåringarna och Lisa, alltså. :)

    SvaraRadera