augusti 04, 2009

Sovtips

Sov med ena ögat öppet.

I dag hörde jag att det finns ett amerikanskt uttryck som säger att man inte ska ligga med sin inredare, men eftersom jag aldrig hört det förut (och inte ens har en inredare), så googlade jag för att hitta uttrycket och varifrån det kommer. Jag sökte på "never sleep with". Ingenstans fanns avrådan från umgänge med inredaren, däremot en massa annan intressant kunskap som jag tänkte dela med mig av här:

  • Never sleep with your hairdresser
  • Never sleep with anyone crazier than yourself
  • Never sleep with a fat man in July
  • Never sleep with your feet to the door
  • Never sleep with anyone from Windsor
  • Never sleep with the same woman twice
  • Never sleep with strangers
  • Never sleep with your boss
  • Never sleep with a suspect on Gabriola Island
  • Never sleep with a woman whose troubles are worse than your own
  • Never sleep with the eyeliner on
  • Never sleep with your shoes on

Om man däremot söker på "always sleep with", så blir det bara ett resultat:

  • Always sleep with one eye open

Det finns inget annat du behöver veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar