augusti 06, 2013

On the boardwalk

Vi var jättenoga med solkräm de första fem dagarna, sen glömde vi lite bort det. Man går i så mycket skugga och inomhus och tänker inte på det helt enkelt.
Men i dag var vi på Coney Island hela dagen, och stod i stekande sol vid havet. Hilda var insmord, men inte jag, dumt nog. Lite bränd.

Hur som helst, vilket fantastiskt ställe! En riktigt fin gammal badort, alla skyltar kändes gamla och fina, och Luna Park var ett jättefint nöjesfält. Med vår vanliga tur, så var det inga köer :)

Vi började med att äta lunch på Nathan's Famous, korv så klart. Här hålls den berömda korvätartävlingen varje år. Jag åt 1 korv. Det tog ca tio minuter. 

Rekordet för kvinnor: 45 korvar på tio minuter. Med bröd. Får ej kräkas.

Vi köpte åkband och kastade oss in i matchen. Började med en sjukt hög slänggunga. Jag vågade inte ens vrida på huvudet för att se om Hilda fixade det (men hörde henne skratta, så då kändes det bättre).

Risto får råd av Zoltar, också känd från filmen Big. 



Love it. 

Favoriten Electro Spin, Hannes och Hilda längst till vänster. 

Mjukglass och Brooklyn Lager på Boardwalk.

Så här glad ser jag ut när jag kollar på mina barn som åker grejer (råkade ta bild åt fel håll :) )


Hannes och jag vid havet. 

Hilda vann en hund som hon så klart kvickt som blixten döpte till Noodles. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar